One night in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benjamin & Marije - WaarBenJij.nu One night in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Benjamin & Marije - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok!

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin & Marije

18 September 2014 | Thailand, Bangkok

Hierbij een laatste verslag vanuit Thailand. Dank nog voor de appjes, filmpjes en audio bestanden voor mijn verjaardag! Mijn verjaardag was leuk, we zaten aan een heerlijk strand, hebben gepoold, cocktails gedronken en naar de zonsondergang gekeken. Ko phangan, staat bekend om zijn fullmoon parties elke maand, helaas was het geen volle maan op mijn verjaardag en hebben we dit feestje misgelopen. Ik weet ook niet of het succes geweest zou zijn om tussen drugs, alcohol, touwtje springen met vuur en dat soort dingen met Tirza te zijn.

Eigenlijk chillen we alleen maar op dit eiland, we gaan nog naar een ander hotel waar we snorkelen, een massage krijgen en op strand dineren. Bij alle hotels is Tirza favoriet, wat ons nog steeds vrij ontspannen maaltijden geeft terwijl de bediening met Tirza zeult.

Zondag zijn we per boot doorgereisd naar een volgende eiland. Ko tao om precies te zijn. Een duik en snorkel paradijs. Ik was niet van plan mijn padi te halen of zoiets, maar het blijkt toch een prachtig en een interessant eiland voor ons. Het is lekker rauw, er rijden eigenlijk alleen maar jeeps en dat is maar goed ook. De weg die we afleggen naar ons hotel is van zand en grote stenen. In de bak van zo'n jeep is het dan ook vasthouden geblazen. Het is een omgeving en vibe die ik alleen in far cry 3 eerder heb gezien. Ik voel me hier dan ook een echte cactus kid. De onderwaterwereld is trouwens ook echt vet. Mooi koraal gezien, veel gekleurde vissen en een rog, paradise!
Omdat ons hotel dus erg afgelegen ligt, gaan we de laatste avond per jeep naar sairee beach, de plek waar alles en iedereen bij elkaar komt. Buiten bij een shop (waar marije wat zoekt naar geschikte luiers) spreek ik een noor met zijn zwangere vrouw en een baby. Ik wist dat in noorwegen dingen goed geregeld zijn, maar deze knul had 3 maanden ouderschapsverlof en gaat 3 maanden reizen met zijn gezin: "it is good travelling with salary", ja dat snap ik lucky bastard.

Op internet had ik al een leuke beach club gezien met dj, maar die blijkt dicht te zijn. We eten dan ook wat en drinken nog wat bier en taaien af.

De volgende dag gaan we naar de pier om het eiland te verlaten. Hier maak ik kennis met een duitse jongen. Terwijl we in de rij staan om de tickets voor de ferry te bevestigen, vertelt hij mij dat er gisteren twee Britten zijn vermoord op sairee beach, Ko Tao. Ik schrik, mijn gedachten staan even stil. Ik moest denk aan de jongen die ons ooit in Boekarest afgeperst had. Hij vertelde toen ook dat er twee Britten op het plein waar we stonden doodgeschoten waren. Dat bleek later lariekoek, en een vuile manier om ons bang te maken. Maar waarom zou deze Duitser lulkoek verkopen. Bah, op sairee beach daar waren we de avond er voor nog, nu snap ik waarom die club dicht was. Het schijnt dat er ook een tijdje geen boten van het eiland weg mochten, om zo de dader binnen boord te houden. (Meer informatie over dit drama op http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3748753/2014/09/16/Drie-migranten-opgepakt-voor-moord-op-Brits-stel-Thailand.dhtml) (en een interview, waarschijnlijk met mijn Noorse gesprekspartner http://www.vg.no/nyheter/utenriks/norsk-familie-paa-koh-tao-en-ekkel-foelelse/a/23296617/)

Goed, na een vertraging vertrekt onze boot dan toch. Met een gek gevoel stappen we hier op, de zee is wat wild en na 10 minuten hebben we een kotsmisselijk gevoel, vooral Tirza met alle gevolgen van dien. Na een uur komen we aan in Chumporn, ja je leest het goed ChumPORN. Hier vandaan pakken we de nachttrein en natuurlijk moeten we daar lang op wachten. Op het station is het hilariteit op en top. Kringetjes Thaien verzamelen zich om Tirza en maken haar aan het lachen en ook hondsmoe. Er worden foto's gemaakt. Ook als we op een rustiger plekje gaan staan blijven er mensen ons opzoeken.

Om half 10 vertrekken we met de nachttrein richting Bangkok. We zitten in een coupe met toeristen die snel gaan tukken, wat de fun dus wat minder maakt. Ik had liever Phing Lee in het bedje boven me liggen, nu moest ik het waarschijnlijk doen met Brooke O'neill. Soms is het in Thailand te goed geregeld, dat ze zelfs dit regelen. Na een vermaning van de conducteur drinken we ons biertje leeg en gaan tukken. Tirza bij marije in het bedje, wat prima lijkt te gaan.

We zijn terug in Bangkok, heerlijk! We hebben dit wel een beetje gemist. Gisteren zijn we naar China town gegaan en shoppen en onderhandelen we wat. Daarna zwemmen we heerlijk op de rooftop van het Chillax hotel, dit is het hotel waar we 3 weken geleden onze reis begonnen. We gaan niet vaak terug naar dezelfde plek, maar nu wel. Hier is goed.

Vanochtend doen we een uitstapje naar ayatuya, de voormalige hoofdstad van Siam. Na wat onderhandelen met tuk tuks bezoeken we een aantal ruïnes en een tempel. In de tempel staat een hele grote Budha van goud, hij ziet er niet slecht uit, maar toch komen daarna knapen met emmertjes om geld op te halen "for Budha, for Budha". Ik zou niet weten waarom en geef buiten 20 bath aan een bedelaar, die heeft het denk harder nodig. Nu zitten we lekker op de rooftop, vanavond gaan we nog even naar khao san road, waar het beregezellig is. Dames met korte rokjes proberen de restaurants vol te krijgen en we kunnen er lekker shoppen.

One night in Bangkok! Morgenavond vliegen we naar Amsterdam.

• 18 September 2014 - 22:43

WP: