Op zoek naar verkoeling - Reisverslag uit Skopje, Macedonië van Benjamin & Marije - WaarBenJij.nu Op zoek naar verkoeling - Reisverslag uit Skopje, Macedonië van Benjamin & Marije - WaarBenJij.nu

Op zoek naar verkoeling

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin & Marije

13 September 2011 | Macedonië, Skopje

Dag mensen,

Marije en ik zijn zondag vertokken met het vliegtuig naar Belgrado. Na een goede reis komen we wat later aan dan verwacht in Belgrado. We wilden snel een hostel in maar dat was iets lastiger dan verwacht. Het was al donker en we wisten niet dat hier de cyrillische tekens al zouden beginnen. Hotels zijn gesloten hostels doen niet open.... Uiteindelijk een overpriced hok geregeld. Let the pary begin! In de hoofdstraat van Belgrado gegeten, waar tout-hip Servie bijelkaar komt. Alle vrouwen lopen er bij als J-lo, de mannen zijn volgens Marije een stuk minder knap. Dus leuk voor mij ja.

Een laatste pivo in het hostel zat er niet in, na 10 uur mag er in de shops geen bier meer worden verkocht. Fijn zo'n anti heavy drinking campagne.

Volgende dag 's ochtends flaneren. 's middags gerelaxed bij een meer in een rivier. Je sluit zeg maar het water achter het Noordereiland af en je hebt hetzelfde. Marije maakt kennis met een nederlands meisje. Op de terugweg zien we ingzakte gebouwen, de precisie van de Navo in 1999 was even zichtbaar.

Ben had gelukkig al 's ochtends tickets geregeld om de nachttrein naar skopje te kunnen pakken. We hadden ons goed voorbereid 4 halve liters en chipjes. We moeten onze slaapwagon delen met 2 (dikke) duitsers en de wagon was erg klein... na een half uur kregen we wat ruimte om op een bed te zitten, gesprek kwam moeilijk op gang.... en dan zit je nog met die 4 halve liters..... die pakten ze gretig aan. Na een half uur lagen we te tukken.

Vanochtend straalde het opgangkomende skopje ons toe. In eerste instantie dachten we dat we in een stad in aanbouw waren beland. Complete romaanse theaters en musea worden langs de waterkant gebouwd. We dachten even we komen wel terug als het af is... maar dan zien we de rookpluimjes van kebapi uit het turkse gedeelte van de stad. We hebben een hotel. Vanochtend ging nog maar vanmiddag was het bloedgeslagen heet. We drinken dus bier aan de rivier verkoelen ons bij de douche die daar staat.

Vanavond mengen we ons in het avondgedruis van skopje.

Benjamin en Marije

• 13 September 2011 - 16:01

Pieter En Jacq:

He ben&marije

Een hoop belevenissen op deze reis, klinkt allemaal leuk! Maak er nog wat moois van de komende weken.

Groeten

Pieter, jacq & juliët

• 13 September 2011 - 17:03

Wouter Alias Tikkel:

Hi hi.. Klinkt goed daarzo!!! We drinken een pivootje mee op afstand!!! Geniet ervan!!! Haije

• 13 September 2011 - 18:27

Rienke:

Skopska!!

• 14 September 2011 - 17:40

Christa:

Klinkt spannend en goed! Veel plezier en bier!

• 14 September 2011 - 18:01

Oma Van De POL:

Wat een aankomst zeg ,daar had je niet opgerekend. Ik verwacht dat jullie niet hadden gedacht dat ze je op stonden te wachten, maar een bed had je toch wel graag. Ik wens jullie nog een heel goede reis en doe maar voorzichtig aan.Benjamin nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Zondag.Er komt nog wel een kaart bij jullie thuis, maar ik moet eerst even het adres op vragen bij jullie ouders.
    Hartelijke groeten van Oma

• 16 September 2011 - 17:47

WP:

hahahaha

geinponems

• 17 September 2011 - 21:07

Arie En Nelleke:

Fijne vakantie gewenst en wel een beetje te laat maar...... Benjamin alsnog gefeliciteerd!