Terug in Samarkand - Reisverslag uit Samarkand, Oezbekistan van Benjamin & Marije - WaarBenJij.nu Terug in Samarkand - Reisverslag uit Samarkand, Oezbekistan van Benjamin & Marije - WaarBenJij.nu

Terug in Samarkand

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Benjamin & Marije

07 Oktober 2009 | Oezbekistan, Samarkand

Vandaag zijn we weer terug in Samarkand. We waren vanochtend te laat voor de bus, maar dat wisten we vantevoren al (we hadden geen zin om ons ontbijt over te slaan). Dus eenmaal op het busstation waren we toch weer op een taxi aangewezen. Uiteindelijk onderweg stopt onze chauffeur net buiten de stad, hij wacht hier op een andere Nexia die hem een of ander pakketje (een zak met geld ofzo) komt afleveren. We houden het goed in de gaten, maar hij legt het bovenin de kofferbak, volledig zichtbaar dus vertrouwen we er maar op dat het goed gaat. De rit terug verloopt voorspoedig, het helpt om te weten dat dit zeer waarschijnlijk onze laatste lange rit per Nexia is. In Samarkand aangekomen stoppen we nog twee keer, en wachten daar wederom op twee 'contactpersonen' waar de pakketjes heengaan. We vermoeden dat het niet helemaal zuivere koffie is, maar goed, afgezien dat ik liever gezien had dat hij het in zn eigen tijd had gedaan, en niet ons in de auto laat wachten iedere keer, levert het geen problemen op dus who cares. We gaan weer terug naar het hostel waar we eerder al waren en daar worden we wederom hartelijk ontvangen, ze blijken ons zowaar nog te herkennen. We gaan nu lekker nog een paar dagen relaxen, weer wat grote verhalen van andere backpackers oppikken en wellicht kunnen we nu zelf ook wat grote verhalen ophangen... We blijven hier een waarschijnlijk 3 nachten en dan de keren we voor de allerlaatste dagen terug naar Tashkent. Benjamin probeert nu uit te zoeken of we nog een wedstrijd van Dinamo Samarkand kunnen bezoeken of van een club in Tashkent. Wij vermaken ons dus nog wel even hier!

Verder hebben we momenteel niet zoveel nieuws te melden, omdat ben gisteren nog een bericht heeft geplaatst.

• 07 Oktober 2009 - 12:33

Jullie (schoon)vader:

Hé kindjes,
    Relaxte vakantie zo te horen. Wat is het mooiste dat je tot nu toe hebt gezien ? Wat was het spannendste moment ?
    Wat is het lekkerste wat je hebt gegeten ?
    en Wat zie je daar waarvan je zegt, dat zou ik in Nederland ook zo willen organiseren ?
    Tijd gaat snel, heel veel plezier nog.

Jullie (schoon-)vader

• 07 Oktober 2009 - 13:40

Nicole:

Hallo daar!

Het klinkt echt als een super ervaring, die vakantie van jullie! Ik moet wel toegeven dat ik af en toe over jullie in de war zit met die taxiritjes naar afgelegen gebieden, maar gelukkig is het tot nu toe allemaal goed gegaan!

Wij gaan hier ondertussen verder met verbouwen. Jullie weten niet wat jullie zien als jullie straks terug zijn!

Veel plezier nog,
    xxx