De eerste dagen - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Benjamin & Marije - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Benjamin & Marije - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin & Marije

04 Juni 2010 | Marokko, Rabat

Dag familie en vrienden,

Tot nu toe hebben we een erg fijne vakantie! De eerste indruk was een gaotisch Marokko. Op het busstaation waar we wachtten maakt men ruzie met elkaar en proberen kinderen je schoenen te poetsen of zakdoeken te slijten. Een aantal van de mensen die we zien heeft ergens aan zijn ledermaten een aandoening. Tijdens onze lunch wordt er vol op lijm gesnoven. een man wijst ons op onze zakken vol met cameras en geld, becareful. Na dit sodom en gamorra plaatsje komen ze in ouerzazate hier zien we de filmstudios van de gladiator, babel en nog veel meer bekende films die ik niet kende.

Said heeft ons een drie dagen trip aangesmeerd. Eerst niet de planning, maar volgens Said moest je dit gezien hebben. We zien veel dikke 4 keer 4 Prados vertrekken met toeristen. Voor ons stopt er een ouwe ster uit de e klasse. We worden geleid door de mooiste oases door onze driver abdel.De aarde wordt rouwer, en de 4 keer 4 blazers laten hun nut zien.... Plots zien we duinen van zand midden in een stenig landschap. We gaan per kameel verder de woestijn in met twee koreanen en twee nieuw zeelandse dames, erg gezellig maar een dag was genoeg, vooral met die laatste twee.Kwik en kwak. Snachts zien we vallende sterren en we vallen buiten midden in de woestijn in slaap. De volgende dag terug op de kameel, wanneer we terug zijn staat abdels Mercedes al weer lekker te ronken. Deze dag gaan we naar twee Gorges. Prachtige kloven met een zee van palmbomen. Marije en ik lopen langs de rivier en we wanen ons in de Tuin van Eden.

10 km voordat we ons hotel bereiken in de prachtige atlas gebeurt het dan toch. Abdel heeft zijn band lek gereden.Langleve de 4 keer 4. ik probeer me hulpzaam op te stellen, maar loop eigenlijk alleen maar in de weg. Wanneer we bij het hotel zijn, neemt een jongen ons mee voor een wandeling. Hij geeft aan dat de wandeling petit dificile is. Ik grap nog wat tegen marije over petit dificile dan dan sta ik in eens voor en wand van 3 meter waar ik overeen moet.. we komen er met een paar schaafwonden vanaf. Woensdag was de laatste rit met abdul terug naar ouerzazate. We gaan per bus verder naar Marakech die dwars door de atlas gaat. Af en toe scheet ik zeven kleuren in mijn broek, maar een [niet commerciele]vriend in de bus verteld me dat de chauffeurs zeer geoefend zijn. We komen heelhuids aan in marakech. Heel veel souqs en shops en gasten die je voor 20 dirham de hoek van de straat willen wijzen. het is erg druk, kleine steegjes met ezels brommers, mensen en stinkend vlees. De stad ademt arabische drukte uit. Een heerlijke stad om uren in rond te slenteren, je bent na twee bochten de weg kwijt. Op het dak van ons hotel rookt de zoon van de hoteleigenaar jointjes met zijn vrienden. Net nog even naar de kappers geweest en nu in het intenernetcafe. Morgen gaan we naar de kust essouira. ik ga maar snel anders weet marije niet waar ik ben.

groetjes

• 03 Juni 2010 - 21:09

Rienke:

Oh, slapen in de woestijn! Dat wil ik ook nog een keer! Geniet van de komende dagen. GR MR

• 04 Juni 2010 - 06:38

Fer:

klinkt goed! geniet ervan!

• 04 Juni 2010 - 08:23

WPim: