Wind, Hashjes, Surfdudes en Hippies - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Benjamin & Marije - WaarBenJij.nu Wind, Hashjes, Surfdudes en Hippies - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Benjamin & Marije - WaarBenJij.nu

Wind, Hashjes, Surfdudes en Hippies

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin & Marije

05 Juni 2010 | Marokko, Essaouira

s avonds dwalen we nog wat in de straatjes van Marrakech. Op het grote plein zijn waarzeggers,muziek en andere vermakelijkheden.Ik laat me verleiden tot het vissen van een fles Sprite. Je betaalt 10 Dirham en je mag 10 minuten hengelen met een stok met een ringetje eraan. Marrokanen die het spel ook doen kijken mij geagiteerd aan als ik hun stok raak. Wanneer ik om kijk is een vrouw Marije haar handen aan het mooi maken met glitters en ander spul {henna, red.}. Nu moet ze 20 euro betalen. Marije zegt ¨haal het er dan maar af,ik wilde het niet¨.Uiteindelijk weet ze de vrouw af te koelen voor 20 dhiram. Ondertussen moet ik mijn hengel inleveren

De volgende dag vertekken we naar de kustplaats Essaouira. Onderweg zien we geiten hoog in een boom staan. In essaouira is het weer aangenaam er staat een harde atlantische wind waardoor het hier minstens 15 graden koeler lijkt dan in Marrakech, daar was het 38. We worden al snel van de straat geplukt door een jongen die ons Riads kan laten zien. Een dikke jongen met groene ogen neemt het stokje snel van hem over.We zien een stuk of 5 riads de een nog mooier dan de ander, het maakt de keus niet makkelijker.Uiteindelijk kiezen we een heerlijk rustige Riad uit. Van de dikke jongen mogen we niet vertellen tegen de eerste jongen waar we slapen, anders moet hij of wij commissie betalen, een vaag verhaal. Nu kom ik deze jongen vijf keer per dag op straat tegen. De eerste keer vroeg hij nog waar ik lag, maar hij heeft het inmiddels opgegeven en kijkt mij niet meer aan.

Essaoura is een heerlijke kustplaats met een haven waar ze vis verkopen. Verder kan je heerlijk slenteren door de straatjes waar het goed waait. Er lopen oude hippies door de straten die het essaouira van de jaren 70 op snuiven. Surfdudes lopen over het strand te zoeken naar barrels. En marrokanen spreken jonge kerels zoals mij aan voor de aan en verkoop van hashes. Vanochtend heb ik met wat marrokanen op het strand gevoetbald. Ik kreeg kritiek dat ik meer moest passen....dat klopte ik had me namelijk volledig aan het marrokaanse voetbal aangepast. Morgen doen we een dagje strand.... Maandag naar Casablanca.

Een groet van de zee

• 06 Juni 2010 - 11:41

Lenneke:

Marije, je was gewaarschuwd; ze pakken je hand en gaan ,m gewoon beschilderen....voor veel geld. Bewondering dat je het naar 20 dirham kon praten.
    Geweldige beleving he? Marrakech.

• 06 Juni 2010 - 19:30

Oma Van De Pol:

Hoy Marije en Benjamin.
    Wat maken jullie veel mee.Leuk dat ik het nu ook kan lezen,heb het van je vader doorgestuurd gekregen.
    Hoop dat het overkomt.Geniet verder ook maar goed. Goede reis verder en behouden thuiskomst.Hoop tot ziens later ;De groeten van Oma

• 06 Juni 2010 - 19:30

Oma Van De Pol:

Hoy Marije en Benjamin.

• 08 Juni 2010 - 08:40

Hans:

Hengelen van een fles Sprite? Tja, je moet de toeristen wel bezig houden natuurlijk!

Volgens mij beleven jullie onwijs veel toffe dingen. Ben benieuwd naar de foto's / video's!